مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

 

سقف کشسان را به دلیل فاکتورهای کاربردی و تخصصی متنوع در فضاهای داخلی مختلف نصب می کنند. این فاکتورهای ویژه موجب شده است این سقف کاذب علاوه بر مصارف دکوراتیو، مصارف مختلفی از جمله ایمنی، بهداشت، بهینه سازی ساختمان سازی و … داشته باشد. در این مطلب می خوانید که کاربرد سقف کشسان چیست و چه مزایایی دارد.

پوشاننده ایرادات و تاسیسات سقف

سقف کشسان را می توان به عنوان پوشش زیبایی در نظر گرفت که تمامی ترک ها، لکه های ناشی از تجمیع رطوبت، سایه روشن ناشی از رنگ کردن غیراصولی سقف و … را می پوشاند. در اماکنی که سقف آن ها دارای سیم کشی و تاسیسات بسیاری است، کاربرد این سقف به عنوان پوشاننده، قدرت خود را به خوبی نشان می دهد.

زیبایی

امکان پیاده سازی و نصب نورپردازی، امکان چاپ روی سقف کشسان، تنوع رنگ بی نظیر (150 رنگ) و امکان فرم دهی، سقف کشسان را تبدیل به متریالی مثال زدنی می کند. چاپ روی سقف کشسان شبیه سازی تخیلات افراد را ممکن می کند. به همین دلیل سقف کشسان مورد علاقه افراد هنرمند و زیبایی پسند است. آنچه در تصاویر به وضوح قابل مشاهده است هماهنگی رنگ و سبک سقف با دکوراسیون منزل می باشد. به دلیل تقدیم حق انتخاب به مشتریال، آن ها می توانند رنگ، طرح، فرم و سبک سقف را به دکوراسیون منزل خود بسیار شبیه کنند.

نورپردازی

تنوع در نورپردازی سقف کشسان با استفاده از تجهیزات پرطرفداری همچون لوستر، هالوژن، فیبر نوری و کریستال های ستاره ای سواروسکی موجب می شود سقف کشسان یکی از متریال های مورد علاقه افراد فعال در صنعت ساختمان باشد. تنوع در انتخاب رنگ، طرح، فرم و نوع نورپردازی نشان دهنده انعطاف پذیری بالای سقف کشسان لابل است. بدین ترتیب افراد می توانند به راحتی انتخابی باب میل خود داشته باشند.

کاربرد سقف کشسان چیست ؟

کاربرد سقف کشسان در انبوه سازی و پروژه های بزرگ ساختمانی جنبه ی دیگری دارد .

افراد فعال در این حوزه به اهمیت سبک بودن متریال واقف هستند .

سقف کشسان لابل از نظر سبکی و حمل راحت بالاترین رتبه را در بین انواع دیگر متریال ساختمانی دارد .

این سقف را می توان جزو کاربردی ترین محصولات و اختراعات در حوزه دکوراسیون داخلی و ساختمان سازی دانست .

به همین دلیل استفاده از آن با سرعت بالایی در حال رشد است .

  • zohre om

شاید اسپیکرهای بلوتوث را در قفسه‌ی مغازه‌ها دیده باشید، بلندگوهایی کوچک و جمع و جور که معمولاً با باتری کار می‌کنند و از طریق بلوتوث به گوشی و تبلت وصل می‌شوند. بلندگوها یا به عبارتی اسپیکرهای معمولی با جک هدفون یعنی همان فیش 3.5 میلی‌متری آشنا به گوشی و تبلت متصل می‌شوند. اگر سیستم استریوی قدرتمندی داشته باشید، هر یک از دو بلندگوی اصلی آن با یک کابل ضخیم به بخش مرکزی که اَمپلیفایر یا به اصطلاح آمپلیفایر است، وصل می‌شود.

بلندگوهای بلوتوث، قابل حمل هستند و مانند بقیه وسایل الکترونیکی قابل حمل، به برق احتیاج دارند و باتری آن ها پاسخگوی نیاز به برق است. به همین دلیل باید به کیفیت باتری بلوتوث توجه کنید.

مقایسه باتری انواع اسپیکر بلوتوث با یکدیگر درست نیست!  ممکن است یک اسپیکر بلوتوث باتری 4400 میلی آمپر داشته باشد و ظرفیت باتری یک اسپیکر بلوتوث دیگر تنها 1400 باشد. اما اسپیکری که دارای باتری 1400 میلی آمپری است مدت زمان 12 ساعت کار کند در صورتی که اسپیکری که باتری 4400 میلی آمپری دارد تنها 9 ساعت کار می کند! جالب است که تفاوت قابل توجهی میان این دو باتری وجود دارد اما بلندگویی که ظرفیت باتری کمی دارد، توان بیشتری دارد!

دلیل این اتفاق این است که برخی از اسپیکرهای بلوتوثی به لطف طراحی کوچکتر و بلندگوهای کم تقاضا، به انرژی کمتری نیاز دارند. در کل مقایسه ظرفیت باتری دو بلندگو بلوتوثی عملکرد صحیحی نیست.

اگر داخل بسته بندی اسپیکر شما کابل شارژ وجود نداشت و مجبور بودید به صورت مجزا شارژر تهیه کنید، حتما کابل شارژ اندروید اصلی بخرید. خرید کابل شارژ تقلبی برای اسپیکر، اولین قدم در نابودی باتری آن می باشد. با مراجعه به صفحه خرید  کابل شارژر اندروید  می توانید انواع کابل های مناسب برای اسپیکر خودتان را پیدا کنید.

ممکن است سیستم صوتی بسیار ساده باشد و با سیم نازکی به دو بلندگوی کوچک وصل شود. بلوتوث ارتباط ساده‌تری است که به سیم نیاز ندارد. در ضمن به جز اسپیکر بلوتوث، هدست‌ها و هدفون‌ها و نیز ایرفون‌های کوچک هم با بلوتوث به انتقال صدا می‌پردازند. بنابراین بلوتوث فقط برای ارسال فایل نیست، داده‌های مربوط به صدا را هم می‌توان از طریق آن جابجا کرد. هدست‌های دور گوش، ایرفون‌های تکی یا استریو، ایرفون‌های استریوی دور گردن، هدست‌های استریوی دور گردن و بالای سر، انواع مختلف هدست‌ها و ایرفون‌های بلوتوث هستند. اما اسپیکرهای بلوتوث از نظر ظاهر و نحوه‌ی استفاده چنین تنوعی ندارند. 

وای-فای هم می‌تواند برای انتقال صدا و با توجه به سرعت زیاد آن حتی برای انتقال و به اصطلاح استریم ویدیو به کار برده شود. اسپیکر و هدست وای-فای هم در بازار محصولات الکترونیکی وجو دارد اما فرق آن با بلوتوث چیست؟ اولین تفاوت در قابلیت حمل است. اسپیکر بلوتوث معمولاً کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر و در نتیجه سبک‌تر است در حالیکه اسپیکرهای وای-فای، حجیم‌تر و سنگین‌تر هستند و بهتر است در یک موقعیت ثابت مورد استفاده قرار گیرند. دومین تفاوت به روش ارتباط وسایل برمی‌گردد. در بلوتوث رابطه مستقیم است اما در وای-فای معمولاً ابزار دیگری مثل مودم یا روتر نیاز است.

در واقع شبکه‌ای از وسایل خانه از طریق وای-فای با هم لینک می‌شوند که اسپیکر وای-فای هم می‌تواند یکی از آن وسایل باشد. البته مزیت اسپیکر وای-فای این است که وسایل مختلف از طریق شبکه با آن در ارتباط هستند و می‌توانند صدا را از آن پخش کنند. سومین تفاوت به سرعت و کیفیت ارتباط بی‌سیم مربوط می‌شود. وای-فای ممکن است تا 100 متر فاصله را هم پوشش دهد اما بلوتوث به 30 فوت یا حدود 10 متر محدود می‌شود. عملاً با توجه به محیط شلوغ منازل و سایر اماکن شهری، برد مفید بلوتوث و وای-فای بسیار کمتر است. مثلاً در مورد بلوتوث فاصله‌ی 5 یا 6 متر، معقول‌تر است و در مورد وای-فای بسته به تعداد دیوارها و وسایل موجود، برد مفید ممکن است حتی کمتر از 15 متر باشد. برد عملی وای-فای و بلوتوث به کیفیت تراشه‌ی مربوطه و نیز قدرت آنتن هم بستگی دارد. آخرین تفاوتی که با توجه به سرعت و قدرت وای-فای بدیهی به نظر می‌رسد، مصرف انرژی بیشتر است. بلوتوث کم‌مصرف‌تر است و در نتیجه سرعت و برد آن هم کمتر است.

  • zohre om

 

در این مقاله سعی شده است با اشاره به نکاتی پیرامون سرور، به انتخاب سرور مناسب برای سایت شما کمک کنیم.

بهترین راه برای انتخاب سرور و استوریج مناسب به‌ گونه‌ای که نه بیش از حد خرج کنید و نه کم‌تر از آنچه لازم است بودجه اختصاص دهید، این است که ویژگی‌های سخت‌ افزار مورد نظر را دقیقاً متناسب با کار و وظیفه‌ای که قرار است به سرور و استوریج اختصاص داده شود، تعیین کنید. مثلاً یک PC ارزان قیمت می‌تواند تمام نیازهای یک دفتر کار کوچک را به عنوان یک سرور چاپ برآورده سازد، اما یک دستگاه قوی با چند پردازنده می‌تواند ده‌ها کاربر نرم‌ افزارهای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی و حجم بالایی از تراکنش‌ها یا مبادلات مربوط به تجارت الکترونیک را پاسخ‌گو باشد.
بسیاری از نرم‌ افزارهای سرویس‌‌دهنده می‌توانند خیلی خوب روی دستگاه‌هایی بدون پردازنده‌های خیلی سریع کار کنند. این دستگاه‌ها معمولاً بر ترکیبی از پردازنده‌های با بازده قابل قبول، مقدار زیادی حافظه، حافظه on-board Cache، آرایه‌های دیسک و نرم‌ افزار ویژه‌ای برای مدیریت و نگهداری سرور متکی هستند.
اگر فکر می کنید در آینده نزدیک به تعداد کلاینت‌های شما در شبکه افزوده خواهد شد، اطمینان حاصل کنید که سرور شما امکان افزودن پردازنده‌های اضافه را ‌دارد و به تعداد کافی جای نصب هارد دیسک های اضافه و اسلات‌های اضافی را روی خود دارد.

واضح است که هر کسب‌وکار کوچکی می‌تواند از داشتن سرورها و ابزارهای ذخیره‌ سازی مختص خودش سود ببرد. اما انتخاب آن چه که می‌توان خرید، ممکن است در نوع خودش یک چالش محسوب شود. کلید مسأله، تشخیص صحیح و دقیق نیازهای خودتان است.

معرفی سرورهای رده پایین

یک سرور در رده Value (رده ارزان قیمت) از یک پردازنده استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها قادر به مدیریت کارهایی در حد به اشتراک گذاشتن فایل، ارسال ایمیل و به اشتراک گذاشتن چاپگر برای یک گروه حداکثر ده نفری از کاربران هستند.
این دستگاه‌ها به صورت Tower (ایستاده) یا قابل نصب در Rack به ارتفاع یک یونیت هستند و حداقل ۴ گیگابایت حافظه (البته دست کم ۸ گیگا بایت توصیه می شود) با قابلیت گسترش به ۱۶ تا ۳۲ گیگا بایت و حداکثر ۴ هارد دیسک از نوع SATA هستند.
در جستجوی مدلی باشید که سه یا چهار محل برای نصب درایورهای اضافی دارد، از اترنت ۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند و حدود ۵ اسلات PCI دارد که دست کم دو تا از آن‌ها می توانند کنترلرهای مخصوص RAID ‌های ۶۴ بیتی PCI X RAID یا آداپتورهای پر سرعت دیگر را روی خود سوار کنند.
اگر حدود ۷۰۰ دلار هزینه کنید، می توانید یک سیستم ابتدایی شامل یک پردازنده Xeon و ۴ گیگابایت حافظه و یک هارد دیسک SATA یک ترابایتی، تهیه کنید. ECC مخفف Error Correction Code است. یک سرور با پردازنده Xeon با مقدار بیشتری رم و هارد دیسک قوی تر (یا هارد دیسک های اضافی موجود روی سیستم) حدود ۱۰۰۰ دلار هزینه برایتان خواهد داشت.
اگر هزینه خریدن سیستم‌ عامل را نیز در نظر بگیرید، حدود ۸۰۰ دلار اضافه خواهد شد. چنین سروری به‌ طور معمول همراه یک سال گارانتی قطعات و پشتیبانی فنی (قاعدتاً پرسنل بخش پشتیبانی شرکت فروشنده (یا سازنده) باید طی مدت حداکثر ۲۴ ساعت در دسترس شما قرار گیرند) عرضه می‌شود.
سرورهای رده Value دارای قابلیت‌های اضافی مثل RAID تعبیه شده هستند که صرفا امکان پشتیبانی از هاردهای SATA را خواهد داشت.

معرفی سرورهای رده متوسط

دستگاه‌های این رده به طور معمول بین هزار تا ده هزار دلار قیمت دارند و به‌ صورت ایستاده یا مدل‌های قابل نصب در Rack (اندازه‌های ۱U تا ۴U) عرضه می شوند. این سرورها می توانند چندین کار مختلف را هم زمان اداره کنند، مثلاً بانک های اطلاعاتی کوچک، سرویس‌ فایل، به اشتراک گذاشتن چاپگر و نرم‌ افزارهای سرویس‌دهنده (برنامه‌های کاربردی).

از این سرورها می توان در کسب‌ و کارهای کوچک یا گروه‌های کاری بزرگ استفاده کرد. ممکن است از دو یا چند دستگاه از این نوع به صورت پیکر‌بندی خوشه‌ای (Cluster) برای به اشتراک گذاشتن وظایف محوله به نرم‌ افزارهای سرویس‌ دهنده استفاده کرد تا در صورت خرابی یا عدم سرویس‌ دهی یک دستگاه، بقیه دستگاه‌ها بتوانند به ارایه همان سرویس بپردازند و امور روزانه از تحرک باز نماند.

سرورهای رده میانی معمولاً با ۲ الی ۴ پردازنده، حداکثر ۳ ترابایت رم و بین ۸ تا ۴۰ عدد هارد SATA و SAS یا بیشتر در یک RAID ارایه می شوند و امکان افزودن ابزارهای ذخیره‌ سازی بیرونی (External)، سخت‌ افزار Fiber Channel SAN و ادوات دیگر نیز وجود دارد. سرور شما باید حداقل  دارای ۱۵ مگابایت حافظه Cache از نوع Level3، هشت گیگا بایت رم، چیپ‌ست مدیریتی مخصوص سرور، آداپتور SAS یا یک کنترلر RAID، دو سال گارانتی قطعات و کارکرد و پشتیبانی به صورت (دسترسی روزانه به پرسنل بخش پشتیبانی) باشد.

سرورهای رده متوسط باید همراه هارد دیسک ها، فن و منبع تغذیه نوع Hot-Plug و یدکی (Redundant) باشند تا بتوانید بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه، قطعات معیوب را تعویض و جایگزین کنید.

اتصالات شبکه‌ای

بیشتر سرورهای ارزان قیمت امروزی همراه یک پورت اترنت یک گیگا بیتی عرضه می شوند. اغلب سرورهای قوی تر شامل دو کارت شبکه یک گیگا بیتی (به صورت استاندارد و یا انتخابی) هستند. بعضی کارت‌ها هم با استاندارد‌های قدیمی تری مانند اترنت سریع (Mbps 100) نیز سازگارند. 

امید.اریم این مقاله راهنمای مناسبی برای خرید سرور باشد.

 

  • zohre om