مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

۱ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

 

خرید تلویزیون در زمان های قدیم بیشتر به صورت حضوری در فروشگاهها اتفاق می افتاد ولی امروزه به لطف فروشگاه اینترنتی خیلی راحتتر میتوان این کار را انجام داد. سه نکته خیلی مهم برای خرید تلویزیون وجود دارد که باید حین خرید آنها را در نظر داشته باشید: 1قیمت تلویزیون 2- برند تلویزیون 3- اینچ تلویزیون

قیمت تلویزیون یکی از اولین موارد برای خرید تلویزیون است که افراد به آن اهمیت زیادی میدهند. برند تلویزیون مورد بعدی است که کیفیت محصول و سوابق رضایت مشتری از آن را بیان میکند. اینچ تلویزیون نیز بر اساس فضایی که از آن استفاده میکنید باید انتخاب شود.

بهترین تلویزیون های موجود در بازار

تلویزیون (Télévision) یک واژه فرانسوی است که کار اصلی آن پخش صدا و تصویر از راه دور است. امروزه تلویزیون به یکی از کالاهای ضروری هر فضای مسکونی یا اداری تبدیل شده تا افراد بتوانند از طریق آن به خبرها و اتفاقاتی که در دنیای اطرافشان در حال رخ دادن است سریعتر دسترسی داشته باشند.

تلویزیون های زیادی از جمله تلویزیون ال جی، تلویزیون سامسونگ، تلویزیون سونی، تلویزیون هایسنس، تلویزیون پاناسونیک، تلویزیون فیلیپس، تلویزیون شارپ، تلویزیون توشیبا و … وجود دارند که هر سال توسط تولیدکننده هایشان وارد بازار میشوند.

 

چطور مشخصات و بهترین قیمت تلویزیون را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

با مراجعه به مشخصات تلویززیون های برندهای مختلف در فروشگاه ها میتوان به مقایسه کم‌ترین قیمت تلویزیون و مشخصات فنی از طریق لیست‌ محصول و صفحه‌ی آن‌ها دسترسی داشت. همچنین استفاده از نظرات دیگر کاربران، بررسی‌های تخصصی و بخش پرسش و پاسخ نیز به انتخاب بهتر و آگاهانه‌تر شما کمک خواهد کرد. 

 

محبوب ترین برند تلویزیون

 

ابتدا به‌صورت کوتاه به نکات خرید تلویزیون هوشمند خواهیم پرداخت :

 

تلویزیون با رزولوشن پایین‌تر از 4K خریداری نکنید

 از تلویزیون‌های HD یا 1080p دوری کنید و یک راست به سراغ تلویزیون‌هایی با رزولوشن 4K بروید. تلویزیون‌های 8K نیز موجود هستند ولی این مدل‌ها قیمت بسیار بالایی دارند و فعلا هم محتوای 8K زیادی وجود ندارد که بخواهید تماشا کنید.

حداقل 15 میلیون تومان برای تلویزیون 4K با اندازه 55 اینچ کنار بگذارید

 قیمت تلویزیون‌های 4K حالا نسبت به چند سال قبل که این فناوری تازه وارد بازار شده بود به اندازه زیادی کاهش پیدا کرده است. گرچه با توجه به قیمت ارز، قیمت آن‌ها در بازار ایران همچنان گران است. علاوه بر این مدل‌های 65 اینچ از این هم گران‌تر هستند.

به‌دنبال رفرش‌ریت 60 یا 120 هرتز باشید

 60هرتز رفرش‌ریت مناسبی است ولی 120 هرتز از آن هم بهتر است. هرچقدر رفرش‌ریت بالاتر باشد، فیلم‌ها و سریال‌ها و مسابقات ورزشی به‌شکل روان‌تری پخش خواهند شد و البته گیمینگ نیز با کنسول‌های نسل نهمی، لذت مضاعفی خواهد داشت.

تلویزیونی با پشتیبانی از HDR خریداری کنید

تلویزیونی که فناوری HDR داشته باشد، رنگ‌ها را به شکل طبیعی‌تری نشان می‌دهد و کنتراست بهتری هم خواهد داشت. در صورت امکان به‌دنبال تلویزیونی باشید که از فناوری‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر HDR مثل HDR10 پلاس یا دالبی ویژن پشتیبانی کند.

درگاه‌های را مدنظر قرار دهید

درصورت امکان به‌دنبال تلویزیونی باشید که حداقل 4 درگاه HDMI داشته باشد. اگر قصد گیمینگ با PS5 یا ایکس‌باکس سری ایکس را نیز دارید، ترجیحا تلویزیونی خریداری کنید که از HDMI 2.1 پشتیبانی کند.

 

بودجه‌تان برای خرید تلویزیون چقدر است؟

قبل از شناخت نسل های امروز تلویزیون ها، انتخاب اندازه مناسب و همه اینها باید به بخش اقتصادی ماجرا توجه کنید.
«
برند»، «سایز»، «رزولوشن تصویر» و «نوع»، مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در قیمت یک تلویزیون هستند. بازه قیمت ها در این حوزه گسترده است پس دقیقا مشخص کنید چقدر قرار است هزینه کنید.

 چه اندازه ای از تلویزیون مناسب شماست؟

انتخاب تلویزیون با اندازه درست، تصویری همه جانبه برایتان می‌سازد. اگر تلویزیون شما نسبت به فضایی که برایش در نظر گرفته اید بیش از اندازه بزرگ باشد؛ شما احتمالا متوجه کاهش وضوح تضویرخواهید شد از سوی دیگر افراط در کوچکی آن باعث دوبینی شما و آسیب به چشم هایتان هنگام توجه به جزئیات می شود. انتخاب سایز درست تلویزیون را جدی بگیرید چرا که با تصمیم‌گیری اشتباه در این مورد نمی‌توانید از تمام قابلیت های تلویزیونی که خریداری کرده اید بهره کامل ببرید.

چه صفحه نمایشی انتخاب کنید؟

صفحه نمایش مهم‌ترین بخش خرید یک تلویزیون است. با مطالعه این قسمت می‌توانید مطمئن باشید آگاهی قابل قبولی برای خرید درست دارید، موارد زیر را برای انتخاب صفحه نمایش مناسب‌تان در نظر بگیرید.

نیازمند چند درگاه (Port) برای اتصال دستگاه های دیگر به تلویزیونتان هستید؟

برای پاسخ به این سوال، دستگاه هایی را در نظر بگیرید که قرار است به طور هم‌زمان به تلویزیون متصل کنید؛ از مهم‌ترین آنها؛ پورت HDMI است، دستگاه‌هایی مثل کنسول‌های بازی، پخش‌کننده های دی‌وی‌دی و سینماهای خانگی به درگاه HDMI نیاز دارند؛ حتی اگر بخواهید لپ‌تاپ یا کامپیوترتان را به تلویزیون وصل کنید، باز هم به درگاه HDMI نیاز دارید؛ بنابراین باید به تعداد درگاه‌های HDMI دقت کنید.

اگر می‌خواهید تلویزیونتان را به مستقیما به مودم وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنید؛ بررسی کنید که آیا تلویزیون شما درگاه LAN دارد یا خیر اما اگر اینترنت شبکه خانگی‌تان (WIFI) از قدرت خوبی برخوردار است؛ احتیاجی به اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت ندارید.

پورت مهم بعدی ای که باید آن را لحاظ کنید، درگاه USB است؛ شما برای اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری به این پورت نیاز دارید. فراموش نکنید که فرمت محتواهایی که دانلود می‌کنید با فرمتی که تلویزیونتان پشتیبانی میکند، یکسان باشد.

نکته حائز اهمیت در خرید تلویزیون، توجه به کاربری و حوزه استفاده آن برای شماست، برای مثال اگر استفاده‌تان از تلویزیون تنها چک کردن دوربین های مداربسته یا تماشای فیلم و سریال است، شما نیازمند تلویزیونی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد نیستید! توجه به کاربرد تلویزیون، سبب می‌شود با حذف گزینه‌هایی که ویژگی های بلااستفاده ای برایتان دارند، انتخاب مقرون به صرفه‌تری داشته باشید و در مواقع نیاز، از خدمات پس از فروش گسترده‌تری بهره‌مند شوید، پس ویژگی های غیرکاربردی‌تان را فاکتور بگیرید و با کمک این مقاله، انتخاب منطقی‌تری داشته باشید.

 

 

 

  • zohre om