مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

طراحی و اجرای انواع نماهای فلزی

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۰۱:۱۰ ق.ظ

پوسته خارجی نماها در ساختمان ها حاکی از تفکر معماری حاکم برآن بنا می باشد ، این پوسته خارجی بناها می تواند المان های متنوعی را شامل گردد که نسبت به نوع کاربرد بنا ، محیط پیرامونی بنای ساخته شده  و شهر و منطقه ای که بنا در آن واقع شده ، در نظر گرفته شده و انتخاب شوند .

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی های تولید مصالح و سهولت دسترسی به برخی جزئیات ، پوسته های جدیدی از نوع مش های فلزی(استیل،آلومینیومی و گالوانیزه) در دسترس مجریان و طاحان قرار گرفته است .

برای اولین بار این تکنیک در سال ۱۹۹۳ در کتابخانه بین المللی فرانسه اجراشد و مورد توجه صاحب نظران قرار گرفت و هم اکنون این تکنیک با الباقی روز افزون در بسیاری از پروژه ها در دنیا در حال استفاده است .

در ابتدا برای تولید این محصول از گالوانیز استفاده شد ، ولی با پیشرفت تکنولوژی مواد اولیه ی دیگری مورد استفاده قرار گرفت  و مش های دیگری از جمله آلومینیومی  و استیل تولید  و به بازار مصرف عرضه شد .

 

 

صفحات منبسط شده ،  ورق های سوراخ دار و صفحات لقمه ای و مش های فلزی اسامی هستند  که با این محصول اطلاق می شود .

خصوصیات صفحات مشی این صفحات در طراحی بناها و تفکرات پیرامونی آن ، دو نوع تفکر متضاد را همزمان می تواند پوشش دهد :

پنهان کردن سطح موردنظر و برعکس ، مشخص کردن و در مقابل دید قرار دادن سطوح دیگر .

نحوه اجرای این دو نوع تفکر کاملاً متضاد ، با فاصله از پوسته اصلی و نحوه طراحی پرسپتیوی در نما میسر می گردد .

به دلیل قابل انعطاف بودن محصول ، این امکان فراهم می شود که برخی از سطوح پوشانیده شوند یا برعکس ، به نحوی که سطوح نه به طور کامل دیده و نه به طور کامل پوشانیده شوند( ویژگی جالبی که امروزه طرفداران فراوانی دارد ) و به طور کلی امکان پیش بینی های مختلف  و تفسیرهای متفاوتی را برای ناظر به وجود می آورد .

نمای فلزی طرح دار

نمای فلزی طرح دار دارای طرح های مختلف است که کاربردهای مختلفی هم دارد. مثلا در نمای ساختمان یا داخل ساختمان و پوشش قرار دادن برای بعضی مکانها استفاده میشود. خرید نمای فلزی طرح دار باید توسط کسی که آشنا به کل ساختمان اعم از داخل و خارج ساختمان است انجام شود. زیرا باید تشخیص دهد که کدام نما برای کدام قسمت ساختمان مناسب است.

باعث بالا بردن انگیزه معماران در بهبود نمای ساختمان شده است.

این نماها محافظ محیط زیست هستند و جنسشان از فلز است. و همان طور که می دانیم فلزات قابل بازبافت هستند پس می توان آنرا از فلزات بازیافتی تهیه کرد و در صورت مستهلک شدن آن، آنرا بازیافت کرد.

ممکن است جنس نمای فلزی از آهن، آلومینیوم و یا مس باشد. البته چون آلومینیوم سبک تر است ترجیح دارد. چون هنگام نصب و استفاده وزن زیادی ندارد و چون زنگ نمی زند احتمال خراب شدنش کمتر است.

اگر از این نماها با طرح های زیبا در نماهای آپارتمان ها استفاده کنیم. می توانیم زیبایی آنرا تضمین کنیم.

  • ورق آلومینیوم کامپوزیت:

مهمترین مزیت ورق کامپوزیت در این بخش آن است که پس از پیاده سازی الگوی مورد نظر نیازی به خط رنگ ندارد و با دارا بودن رنگ های PVDF بر روی آن از این نظر سرعت کار را بالا می برد.

مسئله ای که در اجرای نمای دکوراتیو فلزی با ورق کامپوزیت ممکن است در نمای دو پوسته مطرح باشد آن است که ورق کامپوزیت از داخل نمای مناسبی ندارد و اگر قرار باشد در نمای دوپوسته جلوی شیشه ها اجرا شود می بایستی به صورت حجم سازی اجرا گردد و به شکل یک لایه قابل اجرا نیست.

  • ورق آهن:

در نمای دکوراتیو فلزی استفاده از ورق آهن با ضخامت حداقل ۲ میلیمتر توصیه می گردد مزیت اصلی آهن در نمای دکوراتیو فلزی قابلیت آن برای اجرا به شکل یکپارچه و دید مناسب آن از داخل است .

مسئله ای که در نمای دکوراتیو فلزی با آهن باید مد نظر قرار گیرد پروسه رنگ آمیزی آن و اضافه شدن زمان مورد نیاز برای استفاده از خط رنگ الکترو استاتیک است ضخامت و کیفیت رنگ مورد استفاده باید حتما استاندارد باشد تا در مقابل آفتاب و تابش و عوامل جوی با همان کیفیت اولیه باقی بماند.

  • zohre om

نمای فلزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی