مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

لطفا نظرات خود را در مورد محتوای وبلاگ با من در میان بگذارید.

مفید ترین اطلاعات در زمینه های مختلف

در یکی دیگر از تاپ تن های سلسله که به معرفی بزرگ ترین استادیوم های ورزشی دنیا پرداختیم، فقط یک ورزشگاه در این لیست وجود دارد که در آن لیست وجود نداشت. در کمال تعجب تقریبا ۹۰ درصد ورزشگاه های بزرگ دنیا در اروپا وجود دارند. بنا برین این تاپ ۱۰ در راستای پست قبلی به معرفی بزرگ ترین استادیوم های ورزشی اروپا میپردازد. در ادامه با سلسله همراه باشید…

 

۱ – نیو کمپ، بارسلونا، اسپانیا – با ۹۹،۳۵۴ نفر ظرفیت.

ورزشگاه و استادیو ورزشی نیو کمپ که با عنوان بزرگ ترین استادیوم قاره در اروپا میشناسند. این ورزشگاه متعلق به باشگاه بارسلونا و یک استادیوم فوتبالی است.بر خلاف اسم آن که به عنوان کمپ جدید یا نیو کمپ شناخته میشود، این ورزشگاه یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های اروپا به شمار میرود. این ورزشگاه اروپایی در سال ۱۹۵۷ با ظرفیت تقریبا ۵۰ هزار نفری افتتاح شد و در سال ۱۹۸۲ بازسازی مجدد شد و ظرفیت آ« نیز گسترش یافت و در نهایت در سال ۲۰۰۸ برای بار سوم این ورزشگاه بازسازی شده و به شکل امروزی آن با ظرفیت تقریبا ۱۰۰ هزار نفر درآمده است. این استادیوم به جرات یکی از مشهور ترین استادیوم های دنیا است و یکی از جاذبه های توریستی شهر بارسلونا به شمار میرود. “مردم بارسلونا تماشای فوتبال بارسلونا ر خانه خود را یکی از جاذبه های شهر خود میدانند.”

 

 

۲ – ورزشگاه ومبلی(wembley) لندن، انگلیس – ۹۰،۰۰۰ ظرفیت.

 

ورزشگاه ومبلی زیبا در لندن بزرگ‌ترین ورزشگاه در اروپا و بزرگ‌ترین ورزشگاه در بریتانیا با ظرفیت ۹۰۰۰۰ تماشاچی است. این ورزشگاه که یک ورزشگاه جوان در اروپا به شمار میرود در سال ۲۰۰۷ با ظرفیت ۹۰۰۰۰ نفر افتتاح شد. این ورزشگاه در کنار بازی های فوتبال میزبان بازی های راگبی و حتی کنسرت های بزرگ موسیقی در لندن نیز هست.

 

بیشتر بخوانید : آسان ترین روش های تناسب اندام

 

۳ – Croke park ، دوبلین، ایرلند – ۸۲،۳۰۰ تماشاچی.

 

ورزشگاه park Croke  دوبلین که در سال ۱۸۸۴ تعمیر و نوسازی شد، متعلق به انجمن ورزش‌های گیلی است و بازی‌های گیلی در دوبلین است.
برای بسیاری از افراد این شهر و به کل در اروپا بازی فینال گیلی در اروپا جز مهم ترین بازی های ورزشی به شمار میرود که هر ساله در این ورزشگاه برگزار میشود.

این ورزشگاه بزرگ ترین ورزشگاه غیر فوتبالی اروپا است.

 

۴ – استادیوم تاکینهام Stadium Twickenham، لندن – ۸۲۰۰۰ تماشاچی.

استادیوم تاکینهام لندن با ۸۲ هزار نفر ظرفیت و صندلی شماره گذاری شده به عنوان چهارمین ورزشگاه بزرگ در اروپا شناخته میشود. این ورزشگاه به جز فوتبال ورزش های راگبی را نیز میزبانی میکند که برای ورزش راگبی این استادیوم بزرگ ترین ورزشگاه دنیا شناخته میشود.

 

۵ – استادیوم استاد دو فرانس Stade de France، پاریس، فرانسه – ۸۱،۳۳۸  نفر ظرفیت

این ورزشگاه در یک پروژه سه ساله طی سال های ۱۹۹۵ تا سال ۱۹۹۸ ساخته شد. این ورزشگاه یک ورزشگاه چند منظوره است اما در زمین اصلی آن هم ورزش هایی مثل راگبی و کنسرت موسیقی علاوه بر فوتبال در آن برگزار میشود. استادیوم استاد دو فرانس تنها استادیوم جهان است که هم فینال جام جهانی فوتبال و هم فینال جام جهانی راگبی در آن برگزار شده است.
این ورزشگاه ورزشگاه اختصاصی تیم ملی فوتبال و هم تیم ملی راگبی کشور فرانسه است.

 

۶ – سانتیاگو برنابئو Bernabeu، مادرید، اسپانیا – ۸۱،۰۴۴ نفر ظرفیت

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید ((پایتحت آمریکا)) یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور آمریکا که در بین سال های ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۷ احداث شده است. اما در طی این سال ها بار ها و بار ها دستخوش تغییراتی بوده است.
این استادیوم یکی از جاذبه های شهر مادرید است که میزبان تیم های بزرگی مثل رئال مادرید و تیم ملی کشور اسپانیا است.

طی سال های اخیر مدیران تیم رئال مادرید اعلام کرده اند که قصد بازسازی مجدد این ورزشگاه هستند.

 

بیشتر بخوانید : نرم افزار های تناسب اندام

 

۷ – استادیوم Luzhniki، مسکو، روسیه – ۸۱،۰۰۰ نفر ظرفیت.

 

ورزشگاه Luzhniki  مسکو در سال ۱۹۵۶ ساخته و  افتتاح شد و تا سال ۱۹۹۲ به عنوان ورزشگاه مرکزی لنین شناخته میشد.  این ورزشگاه، ورزشگاه خانگی تیم ملی فوتبال روسیه نیز است.
بیشترین حضور در این ورزشگاه ۱۰۲،۵۳۸  تماشاچی بوده است  که در ۱۳ اکتبر ۱۹۶۳ در بازی فوتبال شوروی و ایتالیا برگزار شد. این ورزشگاه جز قدیمی ترین ورزشگاه های روسیه و اروپا نیز شناخته میشود.

 

۸ – Westfalenstadion (سیگنال Idunaپارک)، دورتموند، آلمان – ۸۰،۶۶۷ نفر ظرفیت

استادیوم westfalenstadion با ظرفیت ۸۰ هزار نفر ظرفیت و صندلی شماره گذاری و با طراحی زیبا و خاص خود شده در سال ۱۹۷۴ افتتاح شد و از آن زمان این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه خانه بوروسیا دورتموند شد. حامیان تیم دوترمند جز مشهور ترین هواداران دنیا هستند که این ورزشگاه را با زیبایی خاص خود ورزشگاه جذاب و دیدنی میکند.

 

۹ – سن سیرو (استادیوم Giuseppe Meazza)، میلان – ۸۰،۰۱۸ نفر ظرفیت.

ورزشگاه سن سیرو طی یک پروژه سریع و یک ساله در بین سال های ۱۹۲۵ تا سال ۱۹۲۶ ساخته شده‌ است. این ورزشگاه، از سال ۱۹۲۶ ورزشگاه خانگی تیم  فوتبال میلان بوده‌ است. این ورزشگاه به دلیل نزدیکی جایگاه تماشاچیان به  زمین به عنوان یکی از بهترین‌ ورزشگاه ها در اروپا شناخته می‌شود. تماشای بازی در استادیوم سن سیرو، همیشه یک تجربه عالی برای هوداران فوتبال بوده است (و یکی از بهترین جاذبه‌های شهر میلان) بوده است.
از معروف ترین بازی هایی که در این استادیوم برگزار میشود میتوان به بازی میلان و اینتر اشاره کرد.

 

۱۰ – استادیوم المپیک آتاتورک، استانبول، ترکیه – ۷۶،۰۹۲ تماشاچی.

استادیوم ورزشی آتاتورک ترکیه بین سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ ساخته شده است. این ورزشگاه با ۷۷ هزار نفر ظرفیت به عنوان یکی از بزرگ ترین ورزشگاه های اروپا و بزرگترین استادیوم کشور ترکیه است.
این استادیوم به عنوان ورزشگاه اختصاصی تیم گالاتاسرای و تیم ملی کشور ترکیه شناخته میشود.

 

همچنین بخوانید :

بهترین و لوکس ترین هتل های دنیا

  • zohre om

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی